Ballot Images Go Missing As Election Questions Mount

( A Substacker known as CannCon claimed last week to have found proof that 17,690 ballot images from the 2020 presidential election in Fulton County, Georgia have not been kept on file.

In November 2021, OAN reporter Christina Bobb tweeted that 17,690 in-person ballot images from Fulton County were missing, arguing that the state had no way to verify if the paper ballots verified what the ballot images showed.

Shortly after Bobb’s tweet, Reuters ran a fact-check of her claim quoting Gabriel Sterling, the chief operating officer from the office of Georgia Secretary of State Raffensperger, who tweeted that Bobb’s tweet was a lie “and a truly dumb one at that.”

Sterling said Fulton County has the “actual ballots” and they had been counted three times.

Reuters also received a statement from the Secretary of State’s office explaining that the ballot images were “immaterial.” In-person voting was paper ballots and the actual hard copies of the paper ballots were counted three times, including a hand recount of 100 percent of the ballots.

The theory from Christina Bobb is that the ballot images recorded when the paper ballots went through the machine may not match the hard copies of the paper ballots. The office of the Secretary of State calls the absence of the ballot images an “immaterial technicality” cooked up by “conspiracy theorists.”

And since the recounts of the actual paper ballots showed that Biden won Fulton County, it is unclear how seeing these ballot images would change that. But rather than come to that conclusion, the Reuters fact-check concluded that no evidence had been presented that supported the claim that 17,690 ballot images were missing from Fulton County.

The Substack post from CannCon included a screen capture purportedly from a court filing in the lawsuit against Fulton County’s board of elections and Secretary of State Brad Raffensperger. The screen capture includes a request for admission from the plaintiffs who asked the election board to admit that it didn’t preserve the “majority of ballot images from in-person voting.” The response shown on the screen capture reads, “Admitted.”

While the screen capture may debunk the Reuters fact-check, it does not confirm that the lack of these ballot images is material evidence of fraud.